Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Fem månader...

Av Johanna - 28 augusti 2009 23:03

Idag fyller Lillan fem månader. Livet är underbart!

Har inte orkat blogga på ett par dagar så nu blir det rörigt sammanfattat...

Lillan äter numer två smakportionsmåltider per dag. Gröt på morgonen och grönsakspuréer på middag/eftermiddagen. Mjölk blir det när hon säger till att hon är hungrig. Det brukar märkas på henne när det är dags. ;-)

Än så länge funkar magen bra, hon är pigg och alert. Ska väga henne på BVC till veckan och då få "kvitto" huruvida matintagen är bra.

Har haft besök i dag, fredag. Helena och Maya kom över på en fika. Lillan blev som vanligt storögd och väldigt tyst medans Maya är betydligt mer utåtriktad. Så Lillan fick äta lite smakportioner medans kompisen käkade kaka och banan. Det såg ut att smaka gott för båda damerna...

Maya var nog lite trött men vaknade och sen var det full sula. Som vanligt glömde jag ta kort på henne. *Minne = guldfisk*

Funderar på detta med babysim och vart man skulle börja. Tydligen ska det inte vara något på Hammarö i år men man kan ju bada "själv" på Sätter tydligen sa Helena. Känns som en kul grej att testa. Lillan sprattlar glatt när hon får vattenkänning i alla fall. Så nu har jag beställt ny bikini och hoppas att jag kommer i den... Förhoppningsvis ger den nya lite mera stöd än min gamla bikini. 

Jag badar inte så ofta ska erkännas så det var på tiden med en uppdatering i klädväg.

Gurkan och älsklingen var ute i skogen idag. Det var full rulle med galenGurkan så när hon kom hem fick hon äckelbenet och sa "morsning goodbye" för en stunds gnagande. Skönt när hon är nöjd och fått ränna av sig värsta energin. Ifall det går för länge mellan rusen så tenderar hon till att bli lite överenergisk på vanliga promenaderna. Det i kombination med skendräktighet kan vara något irriterande...

Har en stor aversion mot pipande/gnällande hundar och eftersom vi är begåvade med en hund som nästan aldrig gör någotdera blir jag snabbt less på det.


Lillan har upptäckt hur kul det är med tår och vad de kan gripa tag i. Ffa är detta oslagbart i kombination med näsor. För vad är bättre än att försöka få plats med en fot i en näsborre och samtidigt dra i pappas skägg eller mammas hår? Inte mycket, just nu!

Dessutom övar hon dagligen på att rulla. Från rygg till mage och från mage tillbaka till rygg.

Har för mig att jag skröt om att hon inga myggbett haft? Tji fick jag. Hon hade fyra stycken som hon fick samma dag. De tre små på bakhuvudet blev inte så stora eller röda men det på armen såg nästan ut som ett halvt brett armband. Tur i oturen så verkar det inte irritera henne något nämnvärt.

Jag hade rivit sönder mig på två röda...

Nu gäller det att ha stenkoll på myggnätet mtp att det nyss regnat järnet och myggen skapar nya arméer som är sugna på att festa på oss och alla små barn. *otäcka kräk*


Igår kom ett "roligt" brev från landstinget. Det visade sig vara svaret på min hudbiopsi som gjordes när jag var inlagd på sjukhuset. Jag fick medicin mot bl.a högt blodtryck och efter ett par dagar utvecklade jag en riktigt otäck klåda. Den blev inte bättre och till slut fick några läkare karva ut en bit hud på mig. Vilken tur att det bara dröjde fem månader att få resultatet! Behöver jag nämna att jag inte ätit medicinen på nästan fem månader? Hej hopp för snabb sjukvård. Himla tur att jag vägrade fortsätta med medicinen och ville bli fri från den så fort som möjligt! Jag har en knallcerise tröja som jag använde ibland på sjukhuset och mina utslag/hudförändringar hade samma nyans. Nu vet jag i alla fall några mediciner jag ska vägra ta ifall jag hamnar i samma sits någon mer gång.


Har köpt en väldigt söt rosa omlottröja och ett par smalrandiga byxor till Lillan. Kikabo inne i stan har mellan 50-70% i rea (ska kanske lägga ner? synd isf) och där fanns supersöta barnkläder och även mammakläder. De senare tittade jag inte ens på eftersom jag inte behöver sådana. Inte de billigaste priserna men det blev iaf hyfsat humana eftersom det var 50% rea.

Även sålt undan lite för små bebiskläder som är för fina för att slängas. Har så mycket grejer i skåpen så det är bara bra att frigöra plats för nytt!

Natti folket!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards