Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Johanna - 2 augusti 2009 00:09

Idag har vi inte gjort så mycket. Älsklingen har tvättat all ackumulerad tvätt som blivit på en vecka. Tror det blev mellan 6-8 maskiner. Önskar att det kunde inhandlas tvättmaskiner i föreningen som faktiskt rymmer lite mer än 5 kg. Tacka vet jag de gamla härliga Wascatortvättmaskinerna som sväljer 7 kg eller mer. Där går det undan att tvätta kläderna!!

Även att tvättiderna skulle behöva utökas. Som det är nu hinner man egentligen inte tvätta och torka allt på en bokning. Skandalöst! Fast styrelsen har nog mest tankarna på alla singlar och pensionärer som också bor i föreningen...


Jag vek två omgångar tvätt, den tredje gör jag i morgon. Medans älsklingen var och handlade lite mat för kommande dagarna så passade jag på att rensa ur och städa kylskåpet. Urk... skulle behöva göras oftare. Ok, kylen var inget fall för Marie och Louise i Rent hus men det räckte ändå!

Maten fick plats utan en massa knölande bland div suspekta burkar och flaskor. Det kändes riktigt trevligt!


Gick ut på promenad med lillan och Gurkan. Pratade med gamla bekanta som jag suttit i samma styrelse med. Det var kul att se dem. Var några år sedan sist. Gurkan ville hälsa men det fick hon inte. Deras balkong var lite för högt upp och sen är det bra träning för henne att faktiskt inte få tillåtelse och bara "vara" still lite.


Testade en ny glassort idag. Phish food från Ben&Jerrys. Blir nog dyrt för nu måste vi ju smaka fler sorter!! Två supergoda av två testade smaker bådar gott för framtida njutningstillfällen... 


Natti folk!


Ovido - Quiz & Flashcards