Alla inlägg under december 2010

Av Johanna - 15 december 2010 09:48

Lillan har blivit mycket mer mobil!

Numer klättrar hon upp på det mesta, springer runt i sängarna, häver sig ur sin spjälsäng och sitter gärna i fönstersmygen...

Det är som att ha en supersnabb liten busapa som ska upptäcka och se allt på kortast tid. Världens underbaraste och mest humoristiska Lillan!

Hon släpar gärna upp mig eller pappa 5.30 på morgonen för att vi ska sitta på golvet och stapla klossar. Sen skrattar hon när allt välter.   

Jag älskar varje dag för nu kan hon förmedla så mycket mer vad det är hon vill och tycker.

Okej att talet inte är så utvecklat men säger man : "Visa mig" så tar hon vår hand och går iväg till vad det nu är som är på tok... Idag klappade hon på golvet och sa något som liknade "sitta". Bara att följa lilla hjärtats önskan.

Vi gick och lade oss efter en stund och sov till 8.45 Jag är inte morgonpigg helt enkelt!


  


I måndags var det luciafirande på dagis. Ett projekt i sig!   

Det var runt -12 grader utomhus där vi skulle vara. 16-tiden och mörkt. Lillan var INTE så förtjust i att stå still. Det hade blivit knas med middagssömnen så hon var egentligen riktigt trött när vi kom dit. Väl på dagis fick jag korva på lucialinnet i stl 104 ovanpå overallen. Det blev lite tajt men gick. Fållen hade jag sytt upp lite provisoriskt för annars hade hon nog ramlat mer än hon gjorde.   

Att vara vid sin egen avdelning var tråkigt så jag fick försöka hänga på när hon for iväg. Det var tomtar, pepparkaks*, stjärngossar, tärnor och lucior i alla storlekar. Hur gulligt som helst!

Efter lite letande kom iaf tåget iväg. Jag fick äran att gå med då personalen insåg att lite mer vuxna nog var önskvärt för att inte en del mer självständiga barn skulle fara iväg åt alla håll. *fniss*

Sången var inte den starkaste men de äldre barnen sjöng riktigt fint och ordentligt. Jag märkte att mina luciasånger blivit lite ringrostiga!

Bilderna blev inte de bästa. Lillan var inte still och ljuset hann jag inte laborera med öht.

Barnen hade bakat pepparkakor som var riktigt lyckade. Inte ens mina blir hälften så fina! Lagom kryddade också.   

Nope, dags att sätta fart. Ska hinnas med en hel del innan jobbet idag.

Ha det gott folk!.

Ovido - Quiz & Flashcards