Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Snart flyttar vi!

Av Johanna - 14 mars 2011 23:04

Jag har tänkt många gånger att nu är det dags för ett blogginlägg. Tiden har inte funnits för det känner jag. Är inte Lillan sjuk så är antingen jag eller Älsklingen det. Vi avlöser varandra och testar varenda bacill, krumelur och virus som härjar i grannskapet.

*Peppar peppar* så verkar vi ha klarat av en ny variant och nu hoppas jag att våren ska jaga bort vintern och dess alla basilusker.


Lillan har fått en ny favoritlek. Att titta på youtube och se Pippi Långstrump, lyssna på barnvisor och se bilder på elefanter!

Så fort klippet är slut kommer det ett bestämt: Meeer, meeer!

I söndags sa hon "banaaan" för första gången. Nu tjatas det banan hela tiden även om hon inte vill äta!   

Det märks att hon börjar bli lite större och få fler (egna) åsikter. Snart kommer väl första "dumma mamma"...   


En väldigt glad nyhet är att vi ska flytta! Till dubbla storleken, till hus och en pytteträdgård! Nu svär jag men..... FAN vad underbart!

Lillan ska få eget rum och tapeterna är redan inhandlade. Nu ska vi bara ta oss tid att sätta upp dom. Dessutom har vi kollat på säng och andra möbler och jag tror hon kommer få ett underbart rum när allt är klart! Dessutom är golvet jättefina så där behöver vi inte göra mycket. Möjligtvis ta bort heltäckningsmattan i vårt sovrum men det får bli ett senare projekt.

Sedan ska det bli nytt kök och vi ska sätta in en öppen spis också. Tiden rinner iväg och snart går lasset. Det blir till att rensa i allt mög. För även om vi flyttar till större nu så vill jag inte släpa med allt som vi samlat på oss...

Jag drömmer om inredning, möbler, tapeter, gardiner och allt sådant. De senaste åren ( i denna lgh) har det inte blivit så mycket sådant. Vi har mest bott men inte i ett riktigt "hem" om ni förstår vad jag menar. Det har varit ett mittemellan-boende.

Katterna kommer kunna ha fullt kattrejs och Gurkan kommer nog mest stå som ett "va,vad, när" när det blir som mest ös.   


Just det ja... två badrum! Två! I min värld är det underbart!

Lite synd att vi får byta förskola men det får bli så. Nya vänner och nya bekantskaper.

Natti ni där ute!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards