Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 1 juni 2010 23:59

Ja sommaren är här! Strålande sol, varmt väder, ljumma vindar och underbara dofter utomhus! Ibland vill jag inte gå in ens när jag är ute och promenerar. Lillan gillar också detta vädret. Lätta kläder, inte bylsiga och rörelsehämmande plagg. Massa nya saker att undersöka.

På bilden sitter Lillan, jag och Gurkan nere vid kanalen och låter vindarna svalka oss lite. Vädret gick från ynka +10 grader till +20 eller mer över natten kändes det som. Jag och Gurkan är inte med som ni ser...   

  

Kan bara smälta...   

Nu slapp hon ytterjacka och behövde bara ha en solhatt på huvudet. Äta utomhus är något av det bästa just nu. Hon tuggar i sig det mesta utan protester och ler så mitt hjärta smälter.

Vilket det förresten gör så gott som dagligen. Hon utvecklas så enormt fort just nu. Det ska krypas fort, överallt. Kanske vore en bra idé att skaffa knäskydd till henne...

Undersöka och sen vidare. Känna, prata, visa och fortsätta.

  

Zigge och Nikita fick snosa lite gräs utomhus. Zigge i bakgrunden. Nikita gör något spännande enligt Lillan... "Dä, dä, titta!!"

 

Jag hinner knappt med ibland men älskar varje sekund av denna tiden.

Finns det någon pausknapp?

På måndag ska vi förhoppningsvis träffa andra mammor med sina små(ttingar) för en utomhusfika. Jag hoppas innerligen att vädret är lika skönt då som nu.

Ovido - Quiz & Flashcards