Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Fika och rå firre

Av Johanna - 31 oktober 2010 01:11

Idag tog jag lite sovmorgon. Älsklingen och Lillan var pigga som mörtar tidigt på morgonen. Jag vaknade upp bland allsköns bråte som tösabiten dragit upp i sängen bredvid mig. Inga farliga saker!

Gurkans mage har varit kass i några dagar (jädra rökta äckelknölar) så hon gnällde redan 4 på natten över nödighetens lag. Drog på kläderna och ut så stackarn fick göra det som behövdes. Tack för att jag slapp få det inomhus. Gurkan är tydlig när behovet finns!   


Vid tolvsnåret drog jag till Bergvik för en fika med en relativt nybliven vän. Pratade ditt och datt medans Lillan gjorde sitt bästa för att hålla myrorna i byxorna i schack. Så mycket skoj, så många roliga människor! Vaddå äta??!! Tokmamma! Lite fick hon i sig iaf.

Jag ser fram emot fler fikastunder framöver och önskar henne ett stort lycka till på sitt nya och säkerligen utvecklande arbete!


Vi har ett tag funderat på att äta sushi så idag gjorde vi slag i saken. Det trista är att jag kan inte fickparkera, bilarna stod tätt som sillar och trafiken var bitvis intensiv. Vart sjutton skulle jag parkera för att ändå ha nära till restaurangen? Lillan hade somnat i bilen så det var lugna puckar för hennes del. Som tur var kom jag ihåg en smidig parkeringslösning i relativ närhet till Happy Kitchen. Efter att ha lusläst recensioner på nätet och tidigare i veckan frågat Anne-Lie om rekommendation valde vi denna utmärkta och mysiga restaurang. Idag blev det ta-med-maten. Väntetiden var väl ok. Jag svalt inte ihjäl under tiden. Sushin var jättegod och fint gjord. Wasabin blåste nästan rent varenda näshår på mig. Fick lite för mycket på en bit!   

Alla tolv bitarna försvann och mätt blev jag. Det är ju pilligare att äta sushi med pinnar jmf med västerländska bestick men samtidigt är det ju fusk att använda gaffel. Blir ju helt fel känsla för maträtten. Hittade en liten favorit med riset utåt men sen vete fåglarna vad det var mer i förutom sjögräsbladet. Sådana blir det nog fler av nästa gång och mindre av de där med räkorna på. Jag rekommenderar mao Happy Kitchen ifall man vill äta väldigt god och fräsch sushi!

På kvällen badade Lillan frivilligt. Hon har haft en period då bada var otäckt men nu leker hon glatt med badankor och badboll i badbaljan. Förutom att plaska så jag också blir dyblöt.  *gullunge*


Imorgon ska vi titta på tapeter. De börjar se fula ut här hemma och behöver verkligen bytas ut. Får hoppas att vi hittar några vettiga utan att bli ruinerade.

Natti där ute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards