Alla inlägg under april 2010

Av Johanna - 8 april 2010 22:40

Idag hämtade Älsklingen den nya sittvagnen. Vilken skillnad!! Den väger mycket mindre och är väldigt trevlig att köra. Testade t.o.m på en gyttjig skogsväg och det gick finfint. Gurkan fick någon knasidé idag för hon drog ut på älven som fortfarande har lite is på sig. Upp där ifrån och sen ut åt andra hållet. Där var det åker/blött skogsparti. Röjde runt och var allmänt "struntar i dig matte-"humörig. Samtidigt har hundkr*ket koll på exakt vart jag tar vägen. Blir avståndet för långt kommer hon närmare men ändå på tillräckligt avstånd.  

Suck den hunden...    

Det var en nätt promenad på runt 1.5 timma som gjorde att Gurkan blev trött när vi kom hem. Hon slocknade och snarkade gott!

Det har regnat större delen av dagen så vi var ganska blöta men inte Lillan. Hon satt i vagnen under åkpåse och regnskydd.

Åkrarna har till stora delar förvandlats till fågelsjöar. En himla snattrande, tjutande, kvittrande och rotande är det just nu när man passerar åkern/sjön.

  

Inte bästa bilden men i vanliga fall finns det enbart ett krondike. Resten är åker.


Var en sväng till biblioteket och lånade en bok jag blivit rekommenderad. Nu ska jag ta mig tid till att läsa den också. Det blir nog intressant för jag behöver verkligen lära mig ämnet bättre.

  

Lillans ena middag idag bestod av pastaskruvar, skinka, ärtor/majs/paprika och basilika. Lite smör, kokvatten och p+s avrundade anrättningen. Det var väldigt populärt. Basilikan fick henne att likna en påskkäring med mörka fräknar. Det smaskades skinka och ärtor högt och lågt. Lillan väljer ut sina favoriter först och sen kan man äta de mer konstiga sakerna.

  

Tränar på att äta sked!

 

Nästa vecka ska det börjas med inskolning. Det blir intressant och samtidigt lite nervöst. Onsdagen smygstartar vi hemma då en av fröknarna kommer hit och sedan blir det på förskolan. Jag hoppas att det inte blir för mycket basilusker som smittar vårt lilla gryn men vi får väl se. Det vanligaste är väl att de blir smittade ganska ofta i början...


God natt gott folk!


Av Johanna - 5 april 2010 13:53

Tänkte ha en fotosession med Lillan men då svek batteriet. Idag blir det kvällspass på arbetet och imorgon är jag ledig. Det blir skönt!

Jag hoppas att vädret blir lika underbart som det var igår. Runt +10 och strålande solsken. Lite skitigt ute så klart eftersom de inte tagit bort gruset ännu. Det har kommit upp krokusar i rabatterna och även tulpanbladen börjar sträcka på sig. Utanför våra fönster har vi några apfula buskar som är vintergröna. Jag skulle gladeligen rycka bort dom men då krävs det starka maskiner. Mitt försök att trimma ner buskskrällena har bara resulterat i att de är ännu mer täta. Vill också ha blomsterlökar som blommar!     

Nu ska jag ut en stund med Gurkan innan det blir arbete...

Ha det bra där ute!


Ovido - Quiz & Flashcards