Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna - 7 augusti 2010 17:40

Ja, livet har inte knatat. Snarare sprungit fram. Lillan har nu lärt sig gå sedan några veckor tillbaka. Hon har även klarat av omställningen till ett nytt dagis då hennes ordinarie stängs ner under sommarlovet.

Hon blir ledsen i någon minut när hon lämnas men det går fort över. Älsklingen brukar hämta henne. Det är inte ovanligt att hon hunnit somna. Det ska ju vara full rulle och när rullen är full somnar hon!   

Jag har äntligen ledigt nu efter tretton arbetsdagar på raken. Det är lite mycket, kan tyckas.

Ibland står jag och ska stoppa i hundmat i vällingflaskan och vällingpulver i hundskålen. Det fallerar som tur var alltid på att flaskans tratt är för liten för hundmaten.


Idag hade vi tänkt sova ut men tja... jag ugglade till sent in på natten (2-2.3-tiden) och somnade förvisso gott. Sedan vaknade Älsklingen tidigt och även Lillan. Hon är som ett litet yrväder och tar ingen hänsyn till att man är halvdöd av trötthet. En massa bus hittar hon på.


Efter att ha ätit lunch stack vi två till stan medans Älsklingen stannade hemma med Gurkan. De kanske tog sig en tupplur?   

Iaf så väl inne i staden (som jag inte besökt i shoppingsyfte på länge...) blev det lite inköp. Det kliade i fingrarna ska erkännas. Lillans redan väl tilltagna men numer i behov av utrensning klädgarderob fick lite nya tillskott. Lindex är FARLIGT men till mitt försvar var det ju halva reapriset. På några plagg.   Hade kunnat spendera väldigt mycket mer pengar men besinnade mig vid runt 350 kr efter rabatten var dragen.

Sedan hittade jag lite smått och gott på Panduro. De är också farliga.

Axelssons hade massa rea så där tog jag en chansning utan att prova tröjorna för de skulle stänga. Expediterna stod och teaterviskade bakom disken att "snart stänger vi". Så där lagom lågt/högt att kunderna ska fatta och pallra sina arslen ifrån butiken så även personalen får ha ett privatliv.


Bilder uteblir. För ett tag sedan stektes moderkortet(?) i mitt härke och även nya mobilen (en SE X10 vit) är utsatt för elaka nissar. Den sprack i glaset när jag surfade så nu är jag i princip tillbaka till stenåldern. En gammal nokia utan kamera eller internetanslutning får jag dras med. Den har färgskärm och polyfoniska ringsignaler hör och häpna. Fördelar: batteritid motsvarande en halv evighet och den tål att hanteras lite klumpigt.

Då mobilen är min främsta kortknäppare blir det inga sådana tagna. Jag idds in släpa med N95 OCH stenåldersvarianten.

Så hela underbara semestern som vi spenderade nere i Tidaholmstrakten hos släktingar är förvisso förevigad. Dock i rörligt format och jag orkar inte krångla.

Jag badade i det makalöst härligt klara vattnet och njöt som en drottning. Bara ligga och flyta runt hur länge som helst. Semestern tog slut som den alltid gör men fyra veckor fick jag ihop trots mammaledigheten i fjol/våras. Synd att man inte kan spara fler än fem dagar per år för det känns ju lite knasigt att ta ut semester på vårkanten i halvpanik för att sedan stå med elva kvarvarande dagar som är obetalda. I-landsproblem förvisso men men...

Bilder kommer väl när Telenor (Felenor? varför valde vi dom igen för???!!!) behagar skicka tillbaka telefonen till det facila reparationspriset av 495 spänn. Har varit utan vettig mobil i över en månad och längre lär det ta. "Vi har haft dataproblem". Skiter väl jag i. De ska ju bara byta glas på nallen. Inte använda datorerna. Puckon...

Jaja... som ni märker är jag grinig över att inte kunna använda min nya leksak som jag snabbt blev småberoende av. Massa skoj saker i den....


//Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards