Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna - 24 februari 2013 23:12

Snabbuppdatering innan jag skuttar ner i sängen.


Zigge fick avlivas hösten 2011 pga hastig sjukdom som inte gick att bota. Eftersom Nikita aldrig varit ensamkatt (och inte mådde så bra heller som det) så skaffade vi en väninna från Zigges uppfödare. Yrvädret Yvette gjorde entré i vårt liv. Blåmaskad, busig och väldigt gosig!

Jag som sagt att vi aldrig skulle köpa en blåmaskad birma föll som en fura för denna lilla dam. Lite uppfostring så ska vi nog få ordning på henne också. Att lurpassa under sängar och i klösträdet för att smäcka en i huvudet är nämligen en favoritsysselsättning.

Köket renoverades i maj/juni 2012 så det skulle vara klart tills Lillen gjorde entré i familjen.

4 augusti 2012 föddes han snabbt och ganska lätt. En liten plutt på knappa 2.6 kg som med sin glupande aptit stormat in i våra liv för att för alltid förändra dom med sitt underbara leende och ljuvliga skratt.

På BB fick vi nya vänner! *vink vink* Det är kul att kunna följa varandra i liknande skeenden genom livet.

Jag har glömt mycket av Lillans utveckling första året så jag får nog sätta mig ner och läsa min egen blogg för att komma ihåg!   

Bilder kommer en annan dag. Numer har ju smartafoner kommit in i var kvinnas vardag så ock i min. Det som förr var en procedur är en fingerduttning. All utveckling är inte av ondo!

Natti där ute! I morgon är det måndag och vardag!   

Ovido - Quiz & Flashcards