Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna - 21 maj 2010 21:52

Länge mellan bloggarna ser jag. Arbetsschemat ändras hit och dit så det blir svårt att hinna med sådant som att skriva här.

Lillan trivs på sitt dagis i alla fall. Hon kryper helst fortfarande men reser sig gärna och tar några steg med stöd. Ibland "glömmer" hon sig och står ett par sekunder innan gumpen dunsar i backen.

Det pratas massor varje dag. Dä, da, titta, mamma, tatt (katt?), pappa, tutt (tutte/napp) är väl de vanligaste ljuden.

Säger man lampa så pekas det genast upp i taket på närmaste dito. Idag så satt hon ute i sandlådan i regnet med en av sina fröknar. Det var väldigt mycket sand i vagnen, på henne och i kläderna. Hon slängde sand omkring sig och var väldigt nöjd med hela arrangemanget. Älsklingen fick byta alla kläderna när de kom hem!

  

En annan dag när jag och Lillan var ute i lekparken...
Hon skulle prompt äta sanden/gruset men ändrade sig till ren okulär besiktning!


Hon är en riktig solstråle som ler från sida till sida för att plötsligt låta temperamentet spränga igenom. Illvrål och tandagnisslan ifall hon inte får som hon vill. Vojne vojne det blir intressant att se hur hon kommer beté sig som tonåring...

Gurkan och jag tog en promenad i regnet. Rejält blöta blev vi båda två men det är så underbart ute! Lagom varmt, regnet perfekt vårregn och allt doftar. Häggen börjar blomma, björkarna likaså och allt doftar så där rent. Bladen på träd, buskar och backen är nyutsprunget gröna.

  

Vitsippan ute i backarna står...


Det är nu man skulle ha en trädgård och fixa/dona i den. Jag längtar tills den dagen kommer.


Nu har vi bara en barnvagn igen. Det är skönt att inte snubbla över mer än nödvändigt här hemma. Förvisso är det skönt med en möblerbar hall men det är mindre skoj när det gör resterande boyta tämligen trång. Skit samma. Brion fick flytta till en familj som var missnöjda med sin trehjuliga Crescentvagn (tror jag det var).


Älsklingen överraskade mig med tre rosor på eftermiddagen. En röd, en rosa och en gul. Långstjälkade och vackra.


    Min man är den mest underbara!   


Ovido - Quiz & Flashcards