Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Johanna - 4 augusti 2009 23:21

Har inte hänt så mycket idag. Varit lite ur gängorna och småsur. Trist när det blir så, oftast kan jag vända till att bli glad efter halva dagen men nu ville det sig inte.

Lillan har iaf blivit en riktig liten pigg Smörbult (pappsens smeknamn) och försöker komma åt det mesta inom sträckavstånd. Ska kanske börja med någon smakportion snart för hon är väldigt intresserad när jag äter. *Smida medans järnet är varmt*.

Hon har även kommit tillbaka till de "gamla" ätrutinerna och somnar t.o.m nu när jag ammar sittandes. Det var flera veckor sedan hon gjorde det så nu myser jag även sittandes i soffan och inte bara liggandes i sängen.


Efter att ha tittat runt ett tag efter en annan variant eller lösning på bärhjälpmedel har jag kanske hittat en lösning!

Har vunnit en auktion på tradera (något av en tradidiot snart) så förhoppningsvis kommer det dimpa ner en bärsjal snart. Babybjörnen som vi fått låna av en kompis börjar bli för liten så jag hoppas att bärsjal är nästa fiffiga sak i föräldravärlden. Är så smidigt att sätta barnet i en sele (eller sjal?) när man ska in och handla t.ex Plus att lillan somnar så gott efter ett tag!

Jag kommer nog uppdatera er angående bärandet i sjal framöver!


Natti folket!


Ovido - Quiz & Flashcards