Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Johanna - 8 augusti 2009 00:27

Idag tog vi oss ut, Lillan och jag. Åkte till Ikea för att ta en fika med en kompis som var ledig idag.

Hon hade tävlat med sin hund men det gick "bara" bra till hälften. Spåret var klockrent men pinnarna som domarna vill ha som "bevis" sket Gisen i. Då blir det inte godkänt tyvärr.

Vi håller tummetottarna för nästa tävling och att Gisen hittar både spår och pinnar.

Passar på att be om ursäkt för att vi försov oss! Vi skulle ju komma till tävlingen men somnade om! :((


Fikat var gott och vi pratade om lite allt möjligt. Skönt att komma ut lite även om "bebisbubblan" hänger efter mig.

Lillan satt i knät en stund men somnade sen i vagnen.
Napp + mjuk filt = ZZZZzzzZZZ  ♥mitt hjärtegull♥


Efter fikat travade vi Ingvar Kamprads Ekonomiska Affär runt och jag köpte bl.a en skallra till lillan. En apful sak i form av en röd plastring med röd flodhästhuvud och två mjuka fötter på. Lillan var supernöjd! Något som är rött, skramlar och är mjukt! Gurkan ville också ha den men det funkar inte. Ingen leksak kvar då. Gurkan får nåt annat att leka med. Som ett ägg i hårdplast t.ex Okrossbart är bäst.


Igår var jag hurtig och gick till jobbet. En nätt promenix på sisådär 1-1.2 mil. Tyvärr glömde jag smörja in mig så nu har jag vacker röd kräftbränna på axlar, delar av ryggen och bröstkorgen. *pucko me*

Alla som varit ordentligt solbrända vet vad jag menar. Obekvämt att sova, bhband som skaver och en konstant känsla av aningens överhettning.

Hoppas att det lindras snart iaf. Smörjer med aloevera-gel med jämna mellanrum. Det hjälper en stund! 


Natti folket!



Ovido - Quiz & Flashcards