Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Salt, surt och sött!

Av Johanna - 13 augusti 2009 22:33

Fröken Pip ville inte göra fint foto, tvättar Gurkans gris istället.

Inköpen till Lillan!


(Hade andra bilder men mobilen och datorn har samarbetssvårigheter som jag inte orkar medla just nu...)


Idag har jag utökat min matrepertoar när det gäller köttbullar. Nu kan jag göra köttbullar, torrbullar och saltbullar. De två sistnämnda hoppas jag slippa göra fler gånger. Blev lite ivrig med gourmetsaltet för sören så salt det blev... Ingen grädde hade jag hemma heller. Bullarna blev väldigt fasta också. Äggen var slut. Finns inte mycket sånt i kylskåpet f.n Ska åka till svärföräldrarna och rekvirera snart. Då blir det både pannkakor och kanske omelett?


Mitt på dagen gick jag ut med Lillan och Gurkan. Lillan sov gott i barnvagnen och jag satte mig efter en stund på en bänk för att titta på folk och miljöträna Gurkan lite. Även om hon inte är valp så kan det aldrig tränas för mkt när det gäller miljö!

Hon muffade lite åt div mysko personer bl.a en äldre dam med gåstavar. Duktigt nog stannade det vid att just muffa lite. Ibland kan Gurkan släppa på prestigen! *jippie*

Hon passade på att käka lite gräs, jord och annat som stack upp framför nosen på henne. En och annan bevingad insekt försvann också. Gurkan brukar äta upp mygg mm som irriterar henne.

Hade tänkt träna nere på brukshundklubben senare på kvällen men det sket sig. Älsklingen har tyvärr vissa mindre begåvade individer på sin utbildning som väljer att gå dit trots att deras barn har vattenkoppor! För-annade idiot!! Vuxna som inte haft vattenkoppor kan bli riktigt sjuka och har man haft det kan det bli bältros istället. För att inte tala om gravida kvinnor. En del människor borde skaffa sig lite folkvett! *Suck* Än är inte sista idioten född.


Istället för hundträning så åkte jag och Lillan in till stan för att försöka återupprätta lite shoppingglädje. Skam den som ger sig! Är det slut på Bergvik kanske det finns i centrum istället? Efter att ha haft beslutsångest (vilket jag lätt får) så valde jag iaf att köra mot centrum efter en liten omväg.

Parkerade i ett lättillgängligt parkeringshus och fick med mig allt till slut. Det tog några vändor innan hjärnan mindes mobilen, napp och bärsjal. Lillan glömmer jag aldrig! Insåg att jag inte hade växelpengar nog men frågade en förbipasserande elegant kvinna om hon kunde växla. Supersnäll som hon var bytte vi 20:- i olika valörer.

Eftersom klockan närmade sig 17,40 var jag ute lite sent men jag chansade och blev positivt överraskad när affärerna numer har öppet till 19! Kanske de haft länge men jag är inte inne i centrum så ofta på kvällarna...

På H&M stötte jag ihop med en arbetskamrat så vi växlade lite ord. Alltid kul att se dig Anne-Lie!

Hittade två par söta rosa byxor till nedsatt pris som kommer passa Lillan framöver. Ingen idé att köpa stl 68 för rätt som det är har hon vuxit ur den.

Så nu tittar jag på stl 74.

Inne på Lindex hittade jag tre bodys till priset av två. Mycket rosa blir det men hon passar så bra i den färgen. Insåg att ruinerad kan man bli när det gäller barnkläder. Finns så himla mycket söta plagg att man lätt bara plockar på sig... Inne på Lindex blev det kinkigt i vagnen. Snodde på mig alla 4.5 meter tyg och satte i henne. Häpp! Lillan blev tyst och satt där bekvämt mot mamsen medans hon sög på sin napp.

Tog sen en snabbsväng upp till Panduro för att titta lite om de fått nåt nytt eller om de rear ut nåt skoj. Tyvärr verkar alla i stan med omnejd också gilla scrapbooking för det fanns inte mkt kvar till bättre priser. Hittade så klart lite saker som följde med hem ändå. ;-)

Synd att butiken inte har samma utbud som online-Panduro har. Å andra sidan ligger väl deras lager i Malmö (där de också skickar varorna från onlinebutiken ifrån) och då finns det ju mer att bli av med...


Väl hemma så buspruttade papsen på Lillans ena fot så hon kiknade av skratt. Det är det bästa jag vet att höra henne göra! Hela ansiktet spricker upp i glädje och ut kommer en så ljuvligt ljud att jag blir lite tårögd.

Tidigare idag fick hon sitta själv i ena hörnet på soffan. Gick en liten stund iaf. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards