Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Shoppingsugen och besviken

Av Johanna - 10 augusti 2009 22:18

Glöm inte om ditt barn använder!!


Idag åkte jag iväg till Ilanda för att shoppa påsar till blöjhinken (hutlöst dyra men ack så bra!!) samt kika efter andra fynd.

Påsar hittade jag och klämde lite på en parasoll till barnvagnen. Orange med svarta detaljer så det skulle matcha vagnen alldeles kolossalt bra. Tyvärr är ju parasollen till barnvagnarna i vägen och minst sagt förfulande så det bidde inget.

Ska försöka knåpa ihop ett eget solskydd istället. Det ska ju kunna stoppas undan och ta "noll plats" men ändå täcka så mycket som möjligt. Jag vet att det finns många varianter till salu det är roligare att göra själv! =D

Naturligtvis regnade det kraftigt när jag skulle lasta in lillan i bilen och barnvagnen. Väntade på att blivande föräldrarna i bilen bredvid skulle köra men de *svär lite* satt och skrattade bara förnöjt trots att jag visade på alla sätt att jag ville förenkla deras åkväg. När jag bestämde mig för att skita i dem så startade de naturligtvis sin snål V40 och åkte iväg. *morr*


Svängde in på Bergvik då jag kom på att de har ju haft storrea där. Tydligen ligger jag efter i tidräkningen för det fanns i princip inget vettigt kvar i Lillans storlekar... Känns inte som någon idé att köpa sommarklänningar i stl 74 -> för då är det ju kallt när hon ska ha dem. Just nu är det stl 62-68 som gäller så jag shoppar för framtidens behov då dagens är ganska välförsett!

Lillan var missnöjd med att jag ville shoppa så hon fick sitta i famnen samtidigt som jag styrde barnvagnen med den andra armen. Då var hon alldeles tyst och förnöjd. Så fort jag lade ner henne kom visslan i gång.

   Försökte mata henne och det gick så där. Samma resultat. Vill inte ligga ner!! Glömde ju napp hemma och det gör jag ju inte om. Ibland vill hon bara ha sin napp och snuttefilt för att kunna sova. Utan den ena eller andra går det inte. Kände mig som en mkt dum mamma och himlarns vad en del glor. Vad tror de? Att jag gillar när mitt barn skriker? Knappast, just då var det inte möjligt att undvika det helt enkelt...

På vägen hem somnade Lillan som en stock i bilen.

Det blev inget inköp till varken mig eller bebis. Typiskt när jag faktiskt var upplagd för att shoppa lite...


Väl hemma var jag vrålhungrig och käkade kvällsmat. Glömmer bort sådant där ibland. Det är inte bra. Nu i efterhand så skulle jag nog ätit något innan shoppingen för då hade jag nog kommit ihåg napp och varit vänligare inställd till paret i v40:n. *Ber om ursäkt ;-) * Även om jag inte sade något till dem var väl mitt kroppsspråk inte det snällaste...


Natti folket!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards