Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Förvirringens dag?

Av Johanna - 11 januari 2010 23:49

Nu har jag fått ett temporärt schema som räcker fram till sista februari då det blir nya puckar på jobbet från och med första mars. Mitt tillfälliga schema är mycket "barnvänligt" då jag jobbar ffa kvällar och helger.

Jag har ju även sparat semester från 2009 så nu har jag att ta ut innan dagarna löses in. Man får spara fem dagar per år i fem års tid (totalt tjugofem dagar) och jag tänkte nyttja de tillgängliga dagarna på bästa vis...

Det är kul att jobba lite då och då just nu för än är Lillan så pass liten att jag inte är beredd att släppa helt.     När jag hör barn gråta på jobbet skär det lite i hjärtat. Ffa om gråten påminner om Lillans...

Det har hänt "nya" saker (för mig) och det är bara att uppdatera den gamla hårddisken allt eftersom.


  

27 december när snön började komma på allvar! Varmt och skönt i vagnen...


Idag var jag ute med Lillan för första gången på över en vecka. Jag vet att kallt väder inte är farligt om barn är rätt klädda men med en rinnande snorig näsa har det inte känts helt optimalt. Nu är näsan nästan helt som den ska på henne så en tripp ner på byn blev det.

Hon satt och tittade på alla människor lite försagt som det alltid blir i början. Träffade på Cia (+ pyret i magen) och ett litet leende bröt fram i mungipan på Lillan efter noga övervägande.


  

Såhär kan det se ut när Gurkan också vill bara med!

Det blir till att ta en fika framöver för bebisprat och annat skoj!   


Vi har fått plats på babyrytmiken/barnsången från och med tjugoförsta januari. Det ska bli jättekul att se hur sådant är! Min kära make trodde att jag anmält intresse för att lära mig själv att sjunga och dansa...

Hur ska jag tolka det?   Roar jag någon så bjuder jag på det!


En anekdot:

Vi ska precis somna och maken säger: flytta närmare (han frös). Jag svarade då:

Jag som är så smidig och elegant?

Efter lite betänketid sa han:

Är du min söta elefant?!

Tänk så olika vi kan höra. Jag tycker det var gulligt. Såg en liten rosa elefant framför mig.   


Natti folket!


 
 
Ingen bild

M

12 januari 2010 22:36

Vilken liten sol ståle Ni har, är ni ute och åker någon pulka då?!.Tycker mig se att hon är lik sin Far, fast med en mer intensiv blick och betydligt sötare!!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards