Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Johanna - 14 januari 2010 21:18

Igår hade Lillan pusskalas med Alvin på babycafét. Mycket sött med två jämngamla (två dagar skiljer) småttingar som pussas. Tror att de flesta skrattade gott vilket inspirerade de unga tu till minst en puss till!   

Jag passade på att väga henne med blöja, strumpbyxor och body på (kallt i rummet) vilket gav en vikt på 9210 gram. Det är nog i princip oförändrad vikt sedan förra gången jag vägde henne men det förvånar mig inte. Lillan är inte still många sekunder under en vaken dag...


Idag hade vi besök av gulliga Cia med bebis i magen. BF är i slutet av februari så det är en mycket mysigt magge!

Gurkan fick så mycket uppmärksamhet att hon trillade i golvet med magen i vädret samtidigt som hon brummade nöjt.

Det pratades en hel del bebis och sådant runt omkring. Cia föreslog en rendez-vous mellan sin rottispojk Spion och Gurkan. Jag tycker att det ska nog undvikas för ujujuj vad de valparna kommer kräva sin ägare... Bebisar efter de två raketerna kan bara bli MASSA hund!  

Kära mor ringde och påminde om att Lillan har namnsdag idag. Eftersom min kära mor känner sin dotter väl ringde hon för att påminna. Jag har nämligen aldrig koll på namnsdagar och liknande. Det är tur om jag minns födelsedagar...

Lillan firade med sin nyblivna favoritmat, ärtor och majs. Ärtorna kan hon äta själv vilket är väldigt uppskattat. Gurkan festar gladeligen på all mat som hamnar på golvet så vad gör några tappade ärtor?


Nu på kvällen när jag var ute såg jag hur vackra träden är. Senaste dagarnas mildare väder har gjort att rimfrosten har ökat i mängd på varenda yta utomhus.

  

Minsta lilla gren är täckt med massa rimfrost och allt ser så där övernaturligt vackert ut.

Ändå längtar jag till våren med ljumma kvällar, små ljusgröna löv på träden och att kunna ta längre promenader... Vill vi ha allt som människor på en gång just för att det inte går?

Natti folket!




Ovido - Quiz & Flashcards