Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Fyller 30 år! Hipp hipp hurra för mig idag!

Av Johanna - 25 september 2009 23:45

 

Bara några av alla muffinsen jag gjorde. Hade bakat för ett halvt regemente insåg jag...
(Blå glasyr= blåbär, vit glasyr= geishachoklad inuti och krossad marianne ovanpå. Kompletta med rosa marsipanrosor.)

Jag vet att det är mest pk att vara lagomt svenskt blyg och inte skryta när man fyller år men denna födelsedagen har varit en av de bästa som jag minns. Jag vet inte varför men kanske för att det hänt så mycket i år och jag är så jätteglad över familjen och alla underbara vänner som jag faktiskt har?!

Helena och Maya kom på födelsedagsfika först. Eftersom jag inte visste Helena och Viktors policy om sötsaker till Maya hade jag iaf smörgåsrån till henne. Nu visade det sig att Helena är en väldigt snäll mamma så Maya-bus fick smaka lite muffins med glasyr också. Det var väldigt gott för plötsligt hade lilla Maya lagt båda händerna på sin mammas muffins med blå glasyr. *underbara barn!*

Vi räddade det som räddas gick och Maya fick äta under ännu mer uppsikt. Hennes nya tand plickade gulligt mot glaset när hon drack.

 


Lillan satt och iakttog från sin matstol. Ganska lugn och nöjd verkade det som. Helena har upptäckt min faiblesse för färgen orange och hittat ett par jättefina örhängen med orange stenar i. De passar jättebra till mina mer höstiga tröjor/toppar. Dessutom fick jag en ljuvligt doftande bukett med rosor och andra doftande blommor från hennes egen trädgård. Hittade till slut en vas att sätta dem i. Älsklingen hade kommit hem med tre rosa och tre gula långskaftade rosor (som även de doftade, som rosor ska)precis innan och det blev riktigt effektfullt att arrangera båda buketterna nära varandra.

Lillan fick en grodmobil med pinglande stavar att ha ovanför sig på skötbordet. Helena hade hört mig oja lite över att vår dotter förvandlats till en ål på skötbordet. Underbart med omtänksamma kompisar! Vi ska bara sätta upp en hylla att fästa mobilen i först. Hyllan är monterad och nu ska det bara införskaffas mindre skruv och plugg. De vi har hemma var lite väl stora insåg jag.

Småttingarna fick leka lite på lekmattan och Maya visade hur duktig hon blivit på att förflytta sig på golvet. Fröken Pip var nyfiken och myste gärna med både Helena och strök förbi barnen med ett öga vaksamt riktat.

Tiden gick fort och plötsligt dingade dörrklockan. Camilla kom!

Det blev mer fikande (muffinsen var farligt goda... ) och jag fick öppna mer paket! Älskar att öppna paket...

Nu fick jag ett par örhängen i silver, droppformade och jättevackra de också. *Tack gulliga du!* Rediga krokar som garanterat håller smyckena på plats. Sådana och med "ploppar" är bäst tycker jag.

Vi pratade om ditt och datt allihopa och efter en stund var Maya trött så då bidde det hemgång för grynet. Flört


Nu fick Gurkan äntligen komma ut och hälsa. Camilla är hennes favorit så det blev mycket svansande och gosande.

Fortsatte fika och den plingade dörren på nytt. Älsklingens föräldrar kom förbi. De hade köpt en jättevacker randig tvåfärgad cyklamen som jag ska göra mitt bästa för att sköta.

De hade köpt lite höstkläder till Lillan, två par bamsestrumpor och matchande byxa+jacka i rosa. *Supergulligt*

Två mjukisleksaker till Lillan hade de hittat. En filur med pingla i som är tung och rund i rumpan. Sen en blå liten björn som passar perfekt att ta med i barnvagnen framöver.

Jag fick pengar att spendera på kläder. Sådant uppskattas för kläder behövs ju och nu finns det mycket skoj i affärerna! Min mams har även skickat lite så nu kan det bli en hel del nytt till hösten/vintern.

Min storasyrra skickade en trisslott som tyvärr inte gav något men hade den gjort det så hade det varit dubbel vinst!

Nu låter jag nog väldigt materiell i mitt bloggande men det som värmde allra allra mest var faktiskt att ni faktiskt kom och gratulerade mig. Stora fester och balunser kan vara kul men jag föredrar lite mindre sällskap där alla har möjlighet att synas och höras. Då trivs jag som Våg allra bäst. Balans balans är min svans....


Älsklingen hade haft stort huvudbry om vad han skulle hitta på. Efter mycket fundilerande så kom han på en jättekul present. Vi har i alla år pratat om diverse konserter, teaterbesök och annat kulturellt. Hur kul det vore att se den och den artisten uppträda. Nu har han köpt oss varsin biljett till Sunset Boulevard på Karlstad Teatern. Den presenten infrias om ca två veckor så det ska bli jättespännande. Har aldrig varit inne på Karlstads Teatern, eller sett en teater-/musicalföreställning förut.


Kort sagt, en underbar (bland de bästa) födelsedag!

Natti folket!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards