Alla inlägg den 7 september 2009

Av Johanna - 7 september 2009 23:31

När Gurkan var liten och öronen var på vift fick hon pippilotter.


Vaknade återigen som en manglad zombie i morse. Lillan vaknar nattetid ibland och är ledsen då nappen trillat ur. Så jag brukar ge henne den och sen somna om. Trots att det inte tar så många sekunder blir nattsömnen avbruten och nånstans vill hon ha mat det lilla grynet.

Tur då att jag somnar lättare med henne bredvid mig! =)

Gurkan börjar arta sig i både form och fason.

Idag lyckades jag tajma gaslarmet synnerligen tragiskt. Tänker aldrig på att de tutar de där larmet några gånger per år så oftast konstaterar jag det bara och fortsätter med mitt. Nu lyckades jag vara mitt på en raksträcka precis utanför byggnaden där de sätter igång fanskapet (jag vet, rädda samhället osv osv) med både Gurka och Lillan i barnvagnen. Hade ju inget att välja på utan fick ju fortsätta gå och försöka trösta barnet så gott det gick. Var ju inget skönt ljud direkt. =( Enda trösten var ju att suffletterna skyddar ju lite för ljudet och att även kudden tar en del. Hunden pjoskar jag inte med när sådant här sker. Det är för allas bästa. Då slipper man ha en hispig hund som sitter i en trädtopp gnagandes på koppel och klor i vild panik. I slutet så sket Gurkan fullkomligen i ljudet. Det fanns trevliga fläckar att sniffa efter...


Älsklingen åkte ut med Gurkan när han slutat för dagen så hon fick göra av med energi. Det är guld värt! Kvällen har därför spenderats i lugn gnagandes på ben och i förnöjsamhet.


Idag har jag skickat efter kort på både ditt och datt som legat i datorn. Då kan jag skicka ut ett nytt doptackkort som kommit på avvägar till en släkting och få lite inspiration till SC-pärmen om Lillan.

Apropå Lillan, hon har börjat få ordentlig aptit nu. Fyra "iskuber" med mat och nästan en hel smakisportion med banangröt varje dag går ner. Rotmos var dagens nyhet och det hade hon inte förväntat sig. Hon rös från topp till tå så jag trodde hon skull komma ur stolen sin. Efter någon sked till vande hon sig ändå. Kålrot är lite annorlunda även för småttingar. (Här måste jag inflika att det är fuskrotmos, "äkta" rotmos ska innehålla morötter, potatis och kålrot).

Plus mamsens mjölk då förstås. Hon har sovit lite lite under dagen så nästan varje amningstillfälle slutade antingen i tunga ögonlock eller sovandes. *sånt är skönt för en mammas själ*

Pratet ökar också och vokabulären blir mer nyanserad. Frustrerad blir hon när magläge intas och benen sparkar fast kroppen är still. Envis liten tös som vill komma framåt!


Natti folket!

Ovido - Quiz & Flashcards