Alla inlägg den 24 september 2009

Av Johanna - 24 september 2009 23:16

 

Varför ligga under täcket? Det är ju roligare att ligga på det!


Jag var en mycket stor optimist visade det sig idag. Solen sken, himlen var blå men jädrans så vinden blåste! Det upptäckte jag när jag hade gått en ganska lång sträcka. Hoppades ju in i det längsta att vinden skulle mojna men det ville den inte! Tur att jag tog med en större halsduk/sjal. Den värmde hyfsat.

Efter att ha knatat runt ett varv och träffat på x antal människor så satte jag mig på en bänk utanför ingången och njöt i solen. Lillan lekte med en leksak i barnvagnen och Gurkan suktade efter apportbocken som jag bestämt höll fast i.

För att återgå till de där x antal människorna... Jag förstår att en del har fördomar om vissa raser/utseenden på både människor och djur. Är det så att man är rädd eller har obehag av något specifikt kanske man ska undvika att titta/ta kontakt med vederbörande? Träffade på en dam som jag först trodde skulle sätta sig i en bil. Det visade sig att hon skulle gå åt motsatt håll som vi gick och ett möte var ju oundvikligt. Gurkan gick helt ok bredvid mig på "insidan" eftersom en del kör som idioter på den närliggande vägen. Naturligtvis kunde inte damen bara gå förbi utan skulle ju naturligtvis kommentera vädret. Är det en nervös reaktion? Jag vet inte. I alla fall så skuttade ju hunden upp och ville hälsa varpå damen höll på att skita i brallan. Då piper hon ur sig "Jag är rädd för sådana hundar, är hon farlig?"

Något less på denna fråga svarar jag som alltid, "Nej hon är bara väldigt social". Gurkan stretar för att komma till tanten som nu glor ännu mer skeptiskt mot oss. "Du ser ut att ha svårt att hålla henne".

Svarar "Nej, det har jag inte". Det faktum att koppelringen hamnat olyckligt och tryckte på några nerver sket jag i att ta upp.

Det jag vill ha sagt med denna långa utläggning är att det bästa är att bara gå förbi i sådana här lägen. Varför påkalla uppmärksamhet när hon så uppenbarligen INTE ville ha det? *suck*

Sen stötte vi på pensionärsparet som inte visste att det var högertrafik även på gångvägar. Efter att halvhögt ha påpekat detta flyttade de på sig. Det finns tydligen pensionärsmaffior också! *fniss*


Eftermiddagen förflöt i diverse göromål som disk, matning av Lillan och snabeldrakande. Hunden fäller som två jakar i Afrika så nya snabeldrakspåsar fick inhandlas.


Lillan har smakat på kycklingpuré med morot och palsternacka idag. Några skedar slank ner men sen verkade hon tappat aptiten och ville inte ha mera. Däremot är hon väldigt förtjust i att dricka ur pipmuggen som bara innehåller vatten. Den följer hon med stort intresse till/från bordet.

På kvällskanten fick hon banangröt och lite kiwimos. Det var gott för all gröt försvann och även några skedar kiwi. Jag vill inte överdriva nya smaker så det blir bara liiite varje måltid i början. Ifall hon skulle reagera negativt på någon ny mat.


Glömde ju skriva igår... Camilla och Grisen klarade anlagsprovet så nu kan de tävla i öppen klass! Grattis!

Lillan och jag var på babycaféet igår och där var det massor av småttingar och deras föräldrar. Tror det var mellan 10 och 15 barn ett tag. Väldigt många i alla fall. Träffade både nya och gamla bekanta så det surrades en hel del. Jättekul! Framåt halv tre snåret så blev de kvarvarande bebisarna trötta. Många somnade mot förälders bröstkorg medans Lillan sov i liggdelen. Hon somnar inte liggandes på min bröstkorg just nu... Å andra sidan vaknar hon inte när folk trampar runt liggdelen heller så det är ju positivt!


Natti folket!

(Imorgon är en lite speciell dag! Cool)


Ovido - Quiz & Flashcards