Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Nya smaker och höstens skatter

Av Johanna - 8 september 2009 21:55

Idag har jag gjort nya puréer till Lillan. Det är en med gröna ärtor och en annan med haricot verts (gröna bönor på vanlig svenska). Hon har bara pyttesmakat på ärtpurén så jag tänkte prova dem de närmaste dagarna en i taget och se ifall de smakar gott!

Idag var det majs-, morots-, och broccolipuré. Behöver ju inte propsa på rotmos varje dag, eller hur?

Helena och jag hade bestämt baddag på fredag denna veckan men det kom på skam. Lillan ska få sin andra vaccination just på fredag och det är dumt att åka och bada sen eftersom hon blev lite hängig och trött förra gången.

Det blir en vilostund istället. Vi tänkte bada nästa tisdag för då är badhuset öppet. Ska bli intressant. Får trycka in alla graviditetskilona som är kvar i kasslernätet och hoppas på det bästa! Cool


Åkte iväg till Ikea och köpte nya haklappar, matrockar, skålar och skedar till Lillan. Ska bli skönt att inte behöva jaga rätt på attiraljerna för att sen inse att de är smutsiga i diskmaskinen...

Var inne två gånger på ICA idag och  hela tiden tänkte jag på smör. Måste köpa smör snart. Det finns en klimp kvar i kylskåpet men den räcker ett tag till. Sen sitter vi med kvällsmaten och får skrapa Bregottpaketet istället. Just det, skulle köpa smör! *guldfisk med förnekelse?*


Har gått förbi många trädgårdar med massor av äpplen i äppleträden idag. Blir så sugen på att bli lite barnslig. Palla bara några för att få smaka. Jag är för feg så jag får väl fråga ifall husägarna är ute nästa gång. Många äpplen ligger ju bara och ruttnar ändå...


Natti folket!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards