Direktlänk till inlägg 5 september 2009

En lördag av livet!

Av Johanna - 5 september 2009 22:48

För några år sedan fanns denna phalaenopsis "Snow Apple" i min ägo...

 

Jag och Lillan låg och drog oss till 10.30 idag. Riktig lyx och vi hade nog fortsatt med att sova om inte älsklingen hade kommit och väckt oss!

Efter lite allmänt vardagsgöra så åkte vi ut och tränade lite med Gurkan. Full fräs och bra tag har hon allt! Hon var väldigt stolt över att "vinna" både kudden och rullen... Då lägger hon sig på lagom avstånd efter att ha gjort segervarv den retstickan. ;-)

Käkade en middag som var kryddstark och älsklingen tyckte det smakade illa. Jag åt desto mer och fick halsbränna som tack.

Lillan har nu kommit upp i att äta upp tre stycken "isbitar" i matväg. Så idag slank en morot/palsternacka, en majs och en broccoli ner i magen. Jag tycker att hon är duktig på att äta vanlig mat. Gurkan får sitta bredvid och bli utan numer.

På kvällskvisten åkte vi hem till älsklingens päron. Det var ju fotboll på burken så varför inte passa på att bada?

Vi saknar ju denna facilitet som badkar utgör. Det vi har står på vinden och badrummet är så litet att där får det inte plats nåt badande kar.

Tappade upp lagom varmt vatten och ploppade i både mig och Lillan. Är övertygad om att hon var antingen groda eller fisk i sitt förra liv. Benen gick som bara sjutton och det plaskades duktigt för att vara så liten! 

Efter lite stök och bök så somnade hon gott i soffan med nappen och snutten i händerna.

Vi vuxna högg in på varma mackor med kantareller, skinka och ananas. Väldigt gott och enkelt. Jag blev så mätt att jag inte orkade äta upp båda smörgåsarna. Det är ovanligt för mig nuförtiden. Ammar man så äter iaf jag mer än normalt!

 Nu på sena kvällen så har jag suttit och kollat igenom gamla kort. Är ju inne på dator nummer två och det ligger huller om buller i diverse partioner och filer. Förhoppningsvis så blir det ordning på det imorgon.

Tänkte skicka in hundra kort till framkallning så det blir till att sålla och rensa i arkiven. Var begiven på orkidéer för några år sedan så där finns det mycket att titta igenom. Har kvar kanske hälften av alla orkisar jag köpt men nu för tiden är de styvmoderligt behandlade. Det verkar fungera i köket för där blommar och växer de bra trots brist på pyssel. *jippie*


Natti folket!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards