Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Vaccinering och annat skoj

Av Johanna - 25 november 2009 19:32

Idag var Lillan och jag iväg till vårdcentralen för att få vaccination mot oinksjukan. Jag hade nog läst fel på hemsidan eller något för det var massor av folk där när jag kom dit. Klockan 13 skulle vaccinationerna börja och jag gick runt 12.30 hemifrån. Fick två anti-baconlappar och hittade efter lite letande ett slät yta samt en stol att sitta på. Många vuxna var det där och jag såg nog bara 2-3 småttingar ( 6 månader och uppåt). Lillan var glad, satt i vagnen och lekte med leksakerna jag hade tagit med.

Uppskattar vår väntetid till runt timman och det roliga började när det var vår tur. Vaccinationerna skulle göras en trappa ner, hiss finns men den var minimal. Barnvagnen fick plats på bredden men styret fick jag fälla framåt/över vagnen. Idiotier att göra hissarna så små!! Ännu mer idioti att förlägga vaccinationerna på ett nedre plan utan ingång (mig veterligt) från utsidan.

Det gjorde ont att bli vaccinerad för oss båda. Jag hoppas innerligt att det inte blir för jobbiga biverkningar. Min arm har gjort lite ont av och till medans Lillan (hittills) är utan biverkningar.


Comhem-hålen läker fint men nu är det mycket färggrant. Hela naveln är öm och missfärgad plus att jag har lite blåmärken vid högra "sidohålen".

Nattetid får jag försöka lägga täcke emellan mig och Lillan för hon har en tendens att sparka mig på magen i sömnen. Nu är hon ju precis i rätt längd för att nå också! Foten i munnen


Vi hann med ett besök på babycaféet efter vårdcentralen. Först trodde jag att cafét var stängt för det såg mörkt ut och inte en enda barnvagn stod utanför! Det visade sig vara öppet men istället för de normala 10-12 eller fler föräldrar+barn var det bara fyra med mig och Lillan. Vi diskuterade orsaken och det var gissningar på både väder (regnar ju fan varenda dag!! Skrikandes) och influensarädsla.

Lillan var framåt med krypövningar och delade hyfsat snällt med sig bland leksakerna. Alvin var mycket nyfiken så där satt de ansikte mot ansikte ett tag och spanade på varandra. Gulligt! Det skiljer bara två dagar mellan barnen...


Älsklingen var ute i skogen med Gurkan. Full fräs i ljung och vattendrag. Den hunden är helt sanslöst snabb när hon så vill!


Natti folket! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards