Alla inlägg den 25 november 2009

Av Johanna - 25 november 2009 19:32

Idag var Lillan och jag iväg till vårdcentralen för att få vaccination mot oinksjukan. Jag hade nog läst fel på hemsidan eller något för det var massor av folk där när jag kom dit. Klockan 13 skulle vaccinationerna börja och jag gick runt 12.30 hemifrån. Fick två anti-baconlappar och hittade efter lite letande ett slät yta samt en stol att sitta på. Många vuxna var det där och jag såg nog bara 2-3 småttingar ( 6 månader och uppåt). Lillan var glad, satt i vagnen och lekte med leksakerna jag hade tagit med.

Uppskattar vår väntetid till runt timman och det roliga började när det var vår tur. Vaccinationerna skulle göras en trappa ner, hiss finns men den var minimal. Barnvagnen fick plats på bredden men styret fick jag fälla framåt/över vagnen. Idiotier att göra hissarna så små!! Ännu mer idioti att förlägga vaccinationerna på ett nedre plan utan ingång (mig veterligt) från utsidan.

Det gjorde ont att bli vaccinerad för oss båda. Jag hoppas innerligt att det inte blir för jobbiga biverkningar. Min arm har gjort lite ont av och till medans Lillan (hittills) är utan biverkningar.


Comhem-hålen läker fint men nu är det mycket färggrant. Hela naveln är öm och missfärgad plus att jag har lite blåmärken vid högra "sidohålen".

Nattetid får jag försöka lägga täcke emellan mig och Lillan för hon har en tendens att sparka mig på magen i sömnen. Nu är hon ju precis i rätt längd för att nå också! Foten i munnen


Vi hann med ett besök på babycaféet efter vårdcentralen. Först trodde jag att cafét var stängt för det såg mörkt ut och inte en enda barnvagn stod utanför! Det visade sig vara öppet men istället för de normala 10-12 eller fler föräldrar+barn var det bara fyra med mig och Lillan. Vi diskuterade orsaken och det var gissningar på både väder (regnar ju fan varenda dag!! Skrikandes) och influensarädsla.

Lillan var framåt med krypövningar och delade hyfsat snällt med sig bland leksakerna. Alvin var mycket nyfiken så där satt de ansikte mot ansikte ett tag och spanade på varandra. Gulligt! Det skiljer bara två dagar mellan barnen...


Älsklingen var ute i skogen med Gurkan. Full fräs i ljung och vattendrag. Den hunden är helt sanslöst snabb när hon så vill!


Natti folket! 

Ovido - Quiz & Flashcards