Alla inlägg den 24 november 2009

Av Johanna - 24 november 2009 19:45

Idag fyller Felicias kompis Maya ett år och vi var bjudna på kalas. Mamma Helena hade fixat jättefin rosa tårta med jungfrubröst och silverkulor. God och saftig var den också! Födelsedagsbarnet och Lillan delade på ett par maraccas där de försökte få in samma takt. Det var svårare än väntat men kul nog. Lillan norpade nämligen Mayas instrument också. Det gjorde Maya lite purken så hon rumpade (sittkryper) iväg med putt min. Säga vad man vill om Mayabus men gulligare surmin på ett barn får man leta efter! Tungan ute

Ordningen återställdes senare för då fick Maya tillbaka sakerna.

Jag hoppas att Mayas första (andra Cool) födelsedag var lyckad! Lillan och jag hade det väldigt trevligt i alla fall och det var skönt att få komma ut på lite firande. Jag är fortfarande lite ur gängorna efter operationen så det blir ganska lugna dagar än så länge och då passar det finfint med kalas som höjdpunkt.

  

Lillan med sin Lilla My-tofs!

Tack Victor, för att du körde hem skötväskan åt mig! Jag funderar allvarligt på att byta ut skötväskan till något färgglatt. Svart "försvinner" ju så jag glömmer lätt väskskrället så fort jag hakar av den från vagnen!

Kanske en cerise eller kornblå brioväska? Eller en Skip Hop-nånting? Det återstår att se...


Ovido - Quiz & Flashcards