Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Ettårskalas!

Av Johanna - 24 november 2009 19:45

Idag fyller Felicias kompis Maya ett år och vi var bjudna på kalas. Mamma Helena hade fixat jättefin rosa tårta med jungfrubröst och silverkulor. God och saftig var den också! Födelsedagsbarnet och Lillan delade på ett par maraccas där de försökte få in samma takt. Det var svårare än väntat men kul nog. Lillan norpade nämligen Mayas instrument också. Det gjorde Maya lite purken så hon rumpade (sittkryper) iväg med putt min. Säga vad man vill om Mayabus men gulligare surmin på ett barn får man leta efter! Tungan ute

Ordningen återställdes senare för då fick Maya tillbaka sakerna.

Jag hoppas att Mayas första (andra Cool) födelsedag var lyckad! Lillan och jag hade det väldigt trevligt i alla fall och det var skönt att få komma ut på lite firande. Jag är fortfarande lite ur gängorna efter operationen så det blir ganska lugna dagar än så länge och då passar det finfint med kalas som höjdpunkt.

  

Lillan med sin Lilla My-tofs!

Tack Victor, för att du körde hem skötväskan åt mig! Jag funderar allvarligt på att byta ut skötväskan till något färgglatt. Svart "försvinner" ju så jag glömmer lätt väskskrället så fort jag hakar av den från vagnen!

Kanske en cerise eller kornblå brioväska? Eller en Skip Hop-nånting? Det återstår att se...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards