Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Fars dag och köttjuv!

Av Johanna - 8 november 2009 23:17

  

En bild från badet i fredags. Lite suddig men jag var rädd för att tappa mobilen i plurret...

Lillan fick prova Majas "flytstol" (tack för lånet!!). Fiffig historia!


Fars dag inleddes lagom lugn. Framåt lunchtid åkte vi till älsklingens föräldrar som var glada över att sitta barnvakt lite. Jag och älsklingen for ut med Gurkan för att träna henne. Valnöten används men ibland är det bra att verkligen låta den arbeta! Flört

Vi började med att jag lade ett spår med vinklar och en återgång, älsklingen vallade en uppletarruta och placerade ut föremål. Gurkan fick ta sig an rutan först. Frisbeen hittade hon utan problem. Den är lika gul som Homer Simpson och syntes ganska duktigt. Tyvärr tappade hon den för det var något annat som lockade och jag missade lite med berömmet. Istället hittade hon föremål no två. En av mina fluffiga (mycket) skitiga vantar. Stor fest och naturligtvis belönades hon med varmkorv när hon apporterade tillbaka vanten!

Skicka ut på nytt och hon är lite smålat i början. Ingen superfart ut utan hon ska loja runt lite innan det skramlar till däroppe i valnöten. Föremål no tre (vante två) hittades och apporterades tillbaka i flygande fläng! Dutti voffa! Tungan ute

Vi gjorde om det hela en gång till. Gurkan passade på att gräva lite i den lösa sanden som fanns på ett ställe. Tur att hon inte fick mer tid på sig för då hade det inte varit mycket till sandvall kvar...

Omgång två gick också bra!


Efter rutan tog vi en promenad där Gurkan fick sträcka ut ordentligt. På så vis fick spåret ligga minst en timma plus att vovven blev av med lite extra energi. För det har hon ju. Alltid!

Jag passade på att "gömma" mig lite titt som tätt. När älsklingen frågar "vart är mamma" så sätter Gurkan full fräs så kottar och barr ryker. Hon hittar mig oftast väldigt lätt och kutar runt runt runt i rena rottisruset!

Eftersom vi var ute båda två tränade vi lite inkallning också. Mot slutet var hon ordentligt trött. Inte samma snärt i språnget men nog kom hon allt så snabbt hon orkade. Springa uppför är ju ganska kämpigt!


Spåret gick bra men det märktes att Gurkan blivit trött. Hon missade en del vinklar och återgången krävde extra tid. Oavsett så hittade hon slutet där korvbiten låg. Det var en mycket nöjd Donna som kom med hem till svärföräldrarna där Lillan haft lajbans i några timmar.


Grädden på moset var när vår hund slukade en av middagens biffar. Den tuggades inte öht utan försvann bara rakt ner i munnen. Svärmor var halvvägs ner till golvet där hon tappade biffen när Gurkan redan var framme och svalde. Svärmors skrattade gott och sa:

-Jaja, alla ska ju äta något!

Firade Fars dag med massa god mat och trevligt sällskap!
Näe gott folk. Ögonen är tunga och jag behöver sova. Känner jag vår dotter rätt vaknar hon i morgon pigg som en lärka vid femsnåret. Då är inte jag pigg... Tungan ute


Natti folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards