Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Ett tag sen och grattis!

Av Johanna - 3 november 2009 22:28


  

Mamsens Grattiskort.

 

Det har varit mycket på sistone så jag har inte orkat blogga. Min mage har fått lite tuppjuck och (NEJ, är inte gravid ni spekulerande nyfikna där ute) det har tagit lite tid att reda ut. Nu vet vi iaf vad det är och förhoppningsvis ska det gå snabbt att åtgärda.


Lillan har börjat bli en morgonpigg liten tös nu vilket är trevligt men lite jobbigt då hon behagar vakna vid femtiden på morgonen (inställd på sommartid fortfarande). Hon pratar, ler, ålar och rullar runt i sängen så min sömn försvinner fort!

Nu börjar vår morgon mellan sex och åtta som senast. Fördelar iofs för då blir det frukost fortare vilket underlättar hennes matschema resten av dagen. Nu äter hon ordentligt med gröt och frukt-/bärpuré till frukost, lunchen/middagen har utökats betydligt så hon äter mer än två skedar av den. Känns som en seger varje gång hon gapar efter en sked till. Flört

Imorgon tänkte jag prova babysmörgås för första gången. En sådan med lite bärpuré blir ju ett helt ok och mättande mellanmål.


Gurkans löp börjar närma sig. Plötsligt har hon både öron och ögon på mig när vi är ute. Söker mer kontakt och lyssnar bättre! Tyvärr brukar det inte vara så länge. När hon väl löper är hon i sitt eget lilla rosa sockervaddsland och lullar runt. Cool


Jag och Lillan har fått förkylning som troligtvis hoppat över till älsklingen. Så nu sitter stackarn och snörvlar sig febrilt. Jag hoppas att det går över fort och att han inte blir sjuk(are) för man blir ju helt hängig av dessa höst- och vintersnuvor.

Snart är det nog dags för oss vanliga utan riskgruppsindelning att få oinkoinksprutan också. Jag har ju varit negativ till att ta den men ångrat mig efter att ha pratat med mer insatta kompisar och även sjukvårdspersonal. Sedan tycker jag att det är konstigt att spädbarn inte blir vaccinerade såvida de anses vara "friska" för de kan ju bli smittade också. Oavsett är det en otäck historia som jag inte vill se drabba någon så det gäller väl att sticka så många som möjligt...


Natti folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards