Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Julen är nära!

Av Johanna - 23 december 2009 00:13

Nu är knäcken kokad av mig och mamsen, klappar köpta och inslagna, granen klädd och klar. Imorgon ska det bara småkompletteras med lite smått och fixas några godissorter till.

Det var skönt med besök av mamsen som dessutom fick se vår underbara energiska dotter hålla fullt ös varje vaken stund! Även Lillans mormor undrade var all energi kommer ifrån.   

Det måste vara all mat som blivit god för plötsligt äter Lillan mycket mer än förut? Det är underbart och både jag och älsklingen känner oss lite lättade. Nu får vi bara hoppas att aptiten håller i sig. Eventuellt är det bissingar på väg igen då det pillas mycket på höger sida i munnen.

Mamsen åkte hem idag med bussen och allt hade gått bra. Var lite orolig för halkan finns ju överallt och busschaufförer kör ibland lite väl fort!


Förhoppningsvis kommer vi bli av med ena klösträdet i morgon. Katterna får hålla tillgodo med ett träd. Katter tänker inte i kvadrat utan i kubik då de inte bara nyttjar golvyta utan även ytor på våra möbler. Sen brukar förnyelse alltid pigga upp dom lite grann. Då blir det bus och undersökning av det som skett!

Än ligger det snö ute och kvicksilvret ligger under nollan så nu kanske det blir en fin vit jul!

Nästa onsdag ska jag göra ett litet inhopp på jobbet i några timmar. Det blir intressant att se hur det går. Är ju tio månader (!!) sen jag jobbade sist. När jag slutade fanns det en gravid mage och jag gick som en anka tack vare foglossningen. Det blir till att träna nya PLU-nummer också. De har tydligen bytts ut under min föräldraledighet.

4011 var iaf bananer förr, 4063 tomater och 4664 kvisttomater....


Natti folket!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards