Alla inlägg den 28 december 2009

Av Johanna - 28 december 2009 23:29

Idag har jag jobbat (extra) på kvällen. Föräldradagarna krymper fortare än tänkt så nu är jag väldigt glad över alla extra arbetspass/-dagar som kan komma min väg! Älsklingen och Lillan hade egentid på kvällen och allt gick finfint. Synd bara att jag lyckades väcka henne två gånger när jag ringde. Huvudet tar paus ibland och jag mindes inte vad som behövde handlas...

Det löste sig ändå på bästa vis och hon somnade så sött efter ett tag.


Många kunder var glada att se mig (sånt är kul!   ) och frågade i vissa fall varför jag varit borta. De missade tydligen att jag varit gravid...

Naturligtvis händer det massa nya saker på en arbetsplats på tio månader men det förstår inte en del. Jag skulle t.ex veta om säsongsvaror fanns kvar, leveranser från nya leverantörer, veckans varor (har inte ens sett/fått reklambladet!!) och annat som jag inte minns. Kunder är lustiga ibland. De minns knappt vilken sida av sängen de går ur men jag ska kunna allt som skett och sker?   

Vid närmare eftertanke tar jag det som en komplimang! För tydligen är jag så "allvetande" att jag även borde veta sådant som jag rimligtvis inte kan veta!   


Nu har Lillan fyllt nio månader och jag förstår inte vart tiden tagit vägen? Ser jag tillbaka så är varje månad "lång" då hon utvecklats och fortfarande utvecklas hela tiden. Slår jag däremot ihop alla månaderna känns totaltiden väldigt kort. Hjärnan spelar mig trick eller något sådant, tror jag bestämt!


Natti folket! Nu ska jag gå och njuta av familjelivet!


Ovido - Quiz & Flashcards