Alla inlägg den 25 december 2009

Av Johanna - 25 december 2009 23:43

  

Nu har Lillan firat sin första julafton! Totalt blev vi nio personer som firade tillsammans. Gurkan också men hon räknas ju som en individ.   

Vi åt massa god mat och det godis som jag och älsklingen samt min mams kokat ihop. Jag blev nog några hekto om inte kilo tyngre på kuppen! På eftermiddagen tog jag en tur ut i snöfallet med Gurkan för att försöka smälta maten.

Fick ett infall om snögubbe och satte igång. Tyvärr tyckte Gurkan att snögubbar är överreklamerade så hon pajade första bollen och då iddes jag inte mer! Tokfian!   

Självklart hade vi en tomte i år! Nu har iofs "alla" listat ut vem som hjälper den riktiga fryntlige tomten på julaftonen med det digra utdelandet av klappar men Lillan tittade storögt så än dröjer det innan hon klurat ut...

Det var så många klappar att även tomtemor kom med och hjälpte till. Lillan fick kläder, leksaker, böcker och monetärt bidrag för framtiden. Vi andra fick också julklappar så nog har vi alla varit snälla i år!

Jag och älsklingen investerade också i ett nytt skötbord (det gamla funkar bäst för spädbarn) och nu är det betydligt "roligare" att byta på vårt lilla barn. Det knirrar och gungar inte längre! Skötbordet monterades upp den 23:e av för vem kan vänta?

Älsklingen filmade julaftonen så jag försökte ha lite fotosession hemma med Lillan idag (juldagen) istället. Det gick sisådär... Imorgon ska jag försöka igen, då med den vanliga kameran! Mobilen har en mycket irriterande fördröjning = suddigt!!

  

Sockersöt! (Ett av de få korten som hon satt någorlunda still på...)

När vi kom hem somnade vårt lilla pyre tämligen omgående. Julaftonen hade bjudit på så mycket nytt och spännande att ögonen orkade inte hålla sig upp när vällingen väl var urdrucken.

God Jul på er allihop!

Ovido - Quiz & Flashcards