Direktlänk till inlägg 11 december 2009

En väska är sydd...

Av Johanna - 11 december 2009 10:36

Har länge irriterat mig på skötväskan. Den är förvisso bra och sväljer mycket prylar och bebisattiraljer. Däremot är den för sladdrig i tyget och blir fort bullig om man har lite ombyten osv i den. Att hänga den på handtaget till barnvagnen är inte alltid det med smarta. Undertill går det knappt att få ut väskskrället när den är fullmatad. När Lillan var nyfödd behövdes inte ombyten men i takt med att hon äter vanlig mat har jag insett hur praktiskt det är. Speciellt när hon kaskadspyr som det blev på babycafét här om dagen.


Vad göra? Har surfat runt och tittat efter andra väskor men oftast är de svindyra (och inte alltid värda pengarna??) vilket irriterar mig.

Så en tripp till tygvaruhuset och 200 spänn fattigare blev resultatet två väskor som nog aldrig blir klara och en väska enligt bild. Inte perfekt men jag får väl göra fler försök om jag orkar. Jag räknar att en väska från början till slut tar mellan fem och sex timmar att sy. Väskan blir alltså sydd när Lillan somnat och ibland blir det tokigt om jag varit uppe i närmare 20 timmar eller så...   

Jag antar att det var orsaken till de misslyckade väskorna. Jag tyckte det flöt på bra men det var inte hela sanningen.

Min väska har mindre fack på insidan, de är tänkta till våtservetter, mobilen, nycklar, matburk(ar) och sked samt journalen på BVC. Det stora mittenfacket/huvudfacket får ta resten. Det vill säga blöjor, ombyten, plånbok och allt annat som är ett "måste".

Kanske därför jag syr en ny. För att få bättre balans på innehållet och sen är det onekligen praktiskt med en hälla/ficka för termos eller flaska.

En dragkedja är kronan på verket och det är andra gången i mitt liv jag syr i en sådan. Mtp det så får jag väl vara nöjd.   

Kanske fixar en blöjförvaring som är separat? Vore snitsigt... en massa idéer som kommer märker jag.


Här kommer "underverket". Sytt axelremmen själv, första gången det också!

  

Utsidan

  

Insidan (fodrat med rosa rosor med silverkrumelurer).


Ses folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards