Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Snorigt

Av Johanna - 27 oktober 2009 22:43

Lillan har blivit förkyld. Näsan rinner och jag torkar. Hon sover lite dåligt just nu men det kan nog även ha med tandsprickningen att göra. Tur att vi har NäsFrida hemma. Då kan man få bort lite av snoret så hon andas lättare.

För att inte smitta andra småttingar stannar vi hemma i morgon från babycaféet. Trist för jag ser fram emot det varje onsdag men det kommer fler tillfällen... Glad

Dagens fisk- och grönsakspuré var inte helt oätlig för några skedar slank ner och hon gapade faktiskt ett par gånger! Majskrokar är populärt men Lillan glömmer oftast bort kroken så den landar på golvet, då är Gurkan där och "städar" upp. Ibland försöker voffan hypnotisera maten som hamnar på golvet. "Kom till mig, kom till mig". Det blir hon som får komma till maten...

Vädret har varit helt fantastiskt idag och vi passade på att gå till rasthagen där Gurkan kunde röja runt med skitiga leksaker och gräva en liten grop väldigt mycket större. Jag sparkar ingen gropen under tiden som hon frenetiskt gräver så det sprutar. Bra träning för båda! Flört

Lillan låg och pratade i barnvagnen fullt nöjd, nerbäddad i varma kläder och åkpåsen. Blir sugen på att krypa ner själv ibland men det håller nog inte vagnen för...


  

Synd att man inte kan infoga doft i datorn... Ljuvligt!


Sen vill jag svära lite över detta satans påfund som någon idiotjävel hittat på som kallas vintertid! Jävla möghuvud till köttskalle! Vem farao i detta land mår bättre av en sådan dumhet? Inte fasen är det jag i alla fall. Plus att nu vaknar dottern pigg som en lärka klockan sex istället för sju. *morrar mer obsceniteter*

Ta bort detta klyddande med vintertid och sommartid! RÖR INTE KLOCKAN! Skrikandes


Näe, nu är ögonen trötta så jag ska sussa!

Natti folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards