Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Johanna - 7 oktober 2009 23:34

Babycafé idag där vi blev intervjuade av tidningen angående att sjukhuset skickar hem nyblivna mammor väldigt fort efter (okomplicerad) förlossning. Var mest avd 11 (eftervårdsavdelning) så gruppen som sådan var väl inte representativ. Två stycken hade iaf gått hem tidigt efter sin förlossning och det finns positivt och negativt med båda sätten. Antar att politikerna vill kolla upp ifall de kan skära mer och spara fler kronor på vården. Då var det extra bra att en riksdagsledamot satt med och lyssnade. Vi resonerade oss fram till att det kan fungera för vissa med tidig hemgång men att man sparar inte pengar då eftervård i hemmet måste finnas tillgänglig på ett mer omfattande vis.

Det kröp omkring en lurig fotograf på golvet så jag hoppas att de väljer de smickrande bilder. Ffa bilder som inte visar fysikalisk överflödighet och raggmunkssmeten som stänkt på tröjan. Naturligtvis såg jag inte fläckarna förrän jag väl kommit hem igen. *typiskt!*

Det blir till att lusläsa tidningen ett tag framöver. Tungan ute


På kvällen var det matdags med jobbet. Chefen bjöd ut oss på mat i stan där det trakterades mycket god mat. Åt tills vi nästan sprack och sen åt vi lite till. Merparten valde 16 rätter och ja... mätta blev vi!!

Underbara "alla-på-jobbet" gav mig smycken i försenad trettionårspresent. Jättefint halsband med matchande ring! Känner mig jättefin i båda. Tack allihopa! *stora kramar*

Trodde jag skulle bli lite bortglömd när jag blev mammaledig men det känns tvärtom.

Var "sketakul" att prata och skratta i goda vänners lag. Då mår man riktigt finfint efteråt.

Blir ett kortare inlägg idag. Magen är proppfull och jag är trött efter dagens alla upplevelser och trevliga stunder.

Natti folket!

Ovido - Quiz & Flashcards