Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Fotad och firad...

Av Johanna - 7 oktober 2009 23:34

Babycafé idag där vi blev intervjuade av tidningen angående att sjukhuset skickar hem nyblivna mammor väldigt fort efter (okomplicerad) förlossning. Var mest avd 11 (eftervårdsavdelning) så gruppen som sådan var väl inte representativ. Två stycken hade iaf gått hem tidigt efter sin förlossning och det finns positivt och negativt med båda sätten. Antar att politikerna vill kolla upp ifall de kan skära mer och spara fler kronor på vården. Då var det extra bra att en riksdagsledamot satt med och lyssnade. Vi resonerade oss fram till att det kan fungera för vissa med tidig hemgång men att man sparar inte pengar då eftervård i hemmet måste finnas tillgänglig på ett mer omfattande vis.

Det kröp omkring en lurig fotograf på golvet så jag hoppas att de väljer de smickrande bilder. Ffa bilder som inte visar fysikalisk överflödighet och raggmunkssmeten som stänkt på tröjan. Naturligtvis såg jag inte fläckarna förrän jag väl kommit hem igen. *typiskt!*

Det blir till att lusläsa tidningen ett tag framöver. Tungan ute


På kvällen var det matdags med jobbet. Chefen bjöd ut oss på mat i stan där det trakterades mycket god mat. Åt tills vi nästan sprack och sen åt vi lite till. Merparten valde 16 rätter och ja... mätta blev vi!!

Underbara "alla-på-jobbet" gav mig smycken i försenad trettionårspresent. Jättefint halsband med matchande ring! Känner mig jättefin i båda. Tack allihopa! *stora kramar*

Trodde jag skulle bli lite bortglömd när jag blev mammaledig men det känns tvärtom.

Var "sketakul" att prata och skratta i goda vänners lag. Då mår man riktigt finfint efteråt.

Blir ett kortare inlägg idag. Magen är proppfull och jag är trött efter dagens alla upplevelser och trevliga stunder.

Natti folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards