Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Skogspromenad och möten...

Av Johanna - 20 oktober 2009 22:22

Dagen började med en trippande hund som skulle ut tidigare än vanligt. Fick bylta på Lillan och mig själv, ut med hela ekipaget för att rasta vovven. Tror ni att Gurkan gjorde något då? Nä, hon gick som hon skulle skita på sig men knep tills vi var på väg tillbaka hem. *Idéer eller hur?*


Älsklingen överraskade med kladdkaka och grädde till frukosten. Mina cornflakes försvann fort vill jag lova! Flört

Lillan åt gröt och mosad kiwi som var väldigt gott för det kom små lustiga "mmmmm"-ljud då och då ifrån henne.

Efter lunch blev det en lång promenad, jag tror vi var ute i nästan två timmar! Vädret var hösthärligt. Lagom svalt, ingen hård vind samt molnigt. Det blev en runda i "bk-skogen", den barnvagnsanpassade sträckan. Gurkan har ju ork som få så hon fick bära klövjeväska med två halvliters fyllda vattenflaskor som "tyngd". Efter en stund tog jag av väskan så hon kunde springa fritt. Det sprutade både jord, gräs och löv när hon satte igång med rottisruset i skogen. Härligt att se henne springa för allt vad tygen håller! Tungan ute


  

Här någonstans satt Hacke och letade käk... 

Promenaden bjöd på härliga inslag. Hacke Hackspett var helt upptagen med att leta föda och en mus/sork skrämde nästan slaget på mig. Jag är inte rädd för de små djuren men när jag trodde att det var en rullande sten som kom på den plana vägen (ehh... jag vet Cool) för att försvinna mellan benen på Gurkan och sen inse att det var svans på "stenen", då blir det lite oljud från mig. Sen letade Gurkan fler stenar i vägkanterna ett tag till. Längre fram hördes änder och sådana är ju kul för en rottis! Så där blev det mycket spanande men vad hjälpte det? Hundkraken tittade på fel sida vägen! Där gick hon och tittade/sniffade efter de roliga änderna som sa "nänänänänä" i vattnet och ingen visade sig.


  

Lillan sov gott i åkpåsen, naturligtvis är klövjeväskan (modell enkel) orangeaktig i färgen...

När vi väl kommit hem så var Gurkan ordentligt trött. Hon hamnade platt på golvet med en stor suck och somnade en liten stund. Lillan passade däremot på att vakna till och fick därför leka med olika leksaker på lekfilten. Hon har börjat säga "mamma" ordentligt. Framför allt när hon är upprörd/ledsen. Även vanlig mat har börjat smaka igen. Nu äter hon några skedar fler än tidigare. Hoppas att det fortsätter i den riktningen!


På kvällen åkte jag till jobbet för där var det personalmöte. Förvisso är jag ju hemma men det är ju bra att få ta del av nyheter och planer för jag är ju inte hemma för alltid med Lillan. Det blev (som alltid) en del surrande men på det stora hela gick mötet ganska fort och det ser ut att bli en intressant tid framöver!


Näe läsare... nu är ögonen trötta igen så det ska sovas. Ifall ni läser får det gärna skrivas något ibland. Ingen kommenterar så jag tror att jag är ensammen här på bloggen!

Natti folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards