Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Vinter i antågande kräver inköp...

Av Johanna - 15 oktober 2009 20:32

  

Det ser varmt ut men blåser riktigt isande... Det oranga i hörnet är barnvagnen ;-)

 

Idag har jag och Lillan införskaffat en åkpåse till barnvagnen. Mysig med fleece på insidan och stoppad med vadd för extra värme! När jag stod utanför affären så kom jag på att det kunde vara smidigt att ha sittdelen "aktiverad" så då fick jag ju fnula lite för att få upp bågen över benen på Lillan. Detta ifall jag skulle behöva testa olika åkpåsar och på så vis spara tid inne i butiken. Naturligtvis lyckades jag spräcka ena tumnageln så nu gör den ont och klippa mer går inte... Väl inne i butiken behövdes det inte provas några åkpåsar utan jag tog en CarloBaby som såg bra ut. Jag ÄLSKAR när det är nedsatta priser på saker. Känns som man gör ett superklipp varje gång. Är det därför min plånbok behöver låsas in när det är realisationer och annat otäckt i affärerna? Cool


Efter att ha betalat åkte Lillan och jag vidare till en bensinstation. Där fick jag känslan "puckad-blondin-på-väg" för naturligtvis var "min" pump avstängd och jag tittade runt länge och väl innan jag insåg att det var till att flytta bilen till en ny pump. Där gjorde jag en supertjusig *ironi* parkering som var sned och dan men slangen räckte i alla fall!

Jag tankar oftast på automatstationer och letade ju då efter en maskin för att betala. Nope, insåg att jag fick baxa ut dottern för att sen gå in i den bemannade butiken. Ja, vissa dagar ska man ju roa folk! Lillan är nämligen supersöt i ljusrosa fleeceoverall, rosa tossor samt vit luddig mössa. Armar och ben står rakt ut då ytterplagget bakar in henne från topp till tå! Flört


Passade även på att svänga förbi svärföräldrarna för Lillan började visa tecken på att vara hungrig. Majskroken gick delvis ner men efter en sked burkmat vägrade busfian! *suck*

Efter att ha försökt ett tag till insåg jag att det var bara att amma som gällde. Efteråt var hon så nöjd så. Hon passade på att dra i farmors hår (hår är just nu en stor fascination) samt hoppa och jollra i farfars knä.


Efter någon timma tuffade vi hemåt till älsklingen och de fyrbenta. Gurkan och älsklingen for ut till skogen för en promenad/motionsrunda medans jag monterade åkpåsen. Det blev jättemysigt! Lillan satt och pratade för sig själv medans hon pillade på fleecetyget på insidan. Säkerligen hittade hon någon tvättrådslapp med. De är underskattade som kul leksak åt småbarn. Tur att lapparna är ordentligt fastsydda...


I morgon ska vi bada i badhus för första gången! Det blir spännande.

Natti folket!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards