Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Berg och dalbana är väl livet?

Av Johanna - 12 oktober 2009 22:34

En tung dag som jag hoppas kommer gå till historien och aldrig mera upprepas i vissa avseenden.

Lillan är underbar och har börjat ordentligt med att träna på att prata. Maten är fortfarande lite osmaklig och hon föredrar tydligt gröt och fruktmos istället. Kämpar vidare med olika kombinationer, idag har jag gjort mer morotspuré och potatis-/palsternackspuré. De har tidigare varit lite småfavoriter så kanske går det ner med kycklingen sen tidigare? Köttfärssåsen var alldeles för smakrik så antingen får jag och älsklingen käka upp den eller så får vi testa längre fram om Lillan vill ha.

  

Nikita den 27 december 2002, lite över tre månader gammal.

Igår insåg jag att Fröken Pip har fyllt 7 år... Tiden har gått fort och jag tänker fortfarande på henne som den lilla skruttan hon var som kattunge. Kan det bero på att hon är i mångt och mycket som en kattunge fortfarande? Zigge brukar anlita henne som matkrävare. Han sitter vid matskålen och Fröken Pip följer efter oss under upprepande jamningar. Gulligt men något frustrerande tills man inser vad som står på. Flört


  
Norma Desmond (Maria Lundqvist) & Joe Gillis (Christer Nerfont) i Sunset Boulevard.


Jag och älsklingen var på teatern igår för att titta på Sunset Boulevard. Den var kanonbra! Maria Lundqvist var *massa superlativer* som den bortglömda stumfilmsstjärnan Norma Desmond. Bästa solot tycker jag var "Sunset Boulevard" med Christer Nerfont. Hans röst var fantastisk där känslor förmedlades ypperligt. Ibland fick jag lite surrealistiska känningar, de spelade på scenen där nere. Bara några meter ifrån oss och det var live, inte något förinspelat. Jag har svårt att beskriva hur jag menar men känslan var mycket underlig för mig.

Hoppas att vi kan gå på teater fler gånger för det är en upplevelse med levande musik samt skådespelare där och då.

Karlstads Teater är en imponerande byggnad där fantasin lätt får spelrum.

Sen kan jag ju hoppas att tanterna som dränkt in sig i tung parfym och överdådigt mycket tyg i sina kläder stannar hemma. De skymde sikten med sina frisyrer och näsan fick nästan krupp ibland då "dofterna" (eg. stanken) blev övermäktig.

Lillan fick vara hos svärföräldrarna som var så jätteglada över att få ha henne några timmar. Det var först på slutet som hon blivit lite ledsen och börjat säga "mamamamama". Det dröjer inte länge innan hon säger "papapapa". Kyss


Imorgon är en ny dag att ta sig an med glädje och tillförsikt...

Natti folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2014 19:54

Trots sin litenhet så känns duschrummet större! Är det väggkaklets storlek eller färgvalen? Oavsett så är vi hur nöjda som helst! Nu inväntar vi bara klartecken på att få börja använda golvvärmen. Tydligen så skulle golvet vila ett tag innan värmen...

Av Johanna - 24 mars 2014 10:27


Ytterligare ett långt glapp i bloggen. Har prioriterat annat, helt enkelt! Nåväl, har haft ett gäng duktiga hantverkare hemma i några veckor. Duschrummet nere har varit i behov av uppdatering. Allt, verkligen allt har rivits ut! Endast väggar, golv...

Av Johanna - 29 augusti 2013 22:04

Lillen och Gurkan i somras! Ljuvliga dagar :-D Lustigt hur fort vissa saker glöms bort medans andra sitter som berget. Rättikans plu och liknande minns jag men hur jag reklamerar trasiga varor i datorn var pooff! Borta!! Kanske har sifferminne, ...

Av Johanna - 21 augusti 2013 09:04

Lillen har hunnit fylla ett år redan! Det firades med tårta och paket så klart! Förskolans inskolning är på gång och snart är det dags för att gå tillbaka till jobbet. Känns lite underligt, för att vara ärlig. Fjorton månader blir det nästan i uppe...

Av Johanna - 2 mars 2013 22:07

Mycket händer just nu. Viljestarka barn och mycket dèja vu från min sida. Det är kanske detta som betyder "att bli vuxen?" Emellanåt känns det som tonårens berg- och dalbana men stående på förälderns sida... Ha en bra dag. Kvällen lider mot sitt...

Ovido - Quiz & Flashcards